Obraz ciała: kochanie swojego ciała przed, w trakcie i po ciąży

Pokochanie swojego wizerunku ciała przed zajściem w ciążę może pomóc Ci przejść przez fizyczne i emocjonalne zmiany podczas ciąży. Pozytywny obraz własnego ciała nie dotyczy tego, jak wyglądasz, ale jak się czujesz. Ma to kluczowe znaczenie w ciąży, ponieważ nastąpią zmiany w ciele, których nie możesz kontrolować. Pomocne jest również zrozumienie, dlaczego twoje ciało przechodzi te zmiany.

Według Ann Douglas, autorki Nieoficjalnego przewodnika po posiadaniu dziecka, „Kobieta, która czuje się dobrze ze sobą, będzie celebrować zmiany, jakich doświadcza jej ciało w czasie ciąży, z niecierpliwością czeka na wyzwanie związane z porodem i chętnie zaakceptuje fizyczne i emocjonalne zmiany okresu poporodowego.”

Kochanie swojego ciała, gdy jesteś w ciąży:

Świadomość, że zmiany w Twoim ciele są niezbędne dla Twojego rozwijającego się dziecka, jest wystarczającym powodem, aby przyjąć te zmiany!

Zrozumienie, co Twoje ciało robi dla Twojego dziecka: Gdy tylko jajeczko zostanie zapłodnione i wszczepione do macicy, twoje ciało zaczyna przechodzić zmiany. Te zmiany są wynikiem wzrostu i rozwoju Twojego dziecka. Twoje dziecko ma system podtrzymywania życia płodu, który składa się z łożyska, pępowiny i worka owodniowego. Łożysko wytwarza hormony niezbędne do utrzymania zdrowej ciąży i dziecka.

Te hormony pomagają Ci przygotować nasze piersi do laktacji i są odpowiedzialne za wiele zmian w Twoim ciele. Będziesz mieć wzrost krążenia krwi, który jest potrzebny do podtrzymania łożyska. Ten wzrost krwi jest odpowiedzialny za ten cudowny „blask ciąży”, który możesz mieć.

Metabolizm ciąży

Twój metabolizm wzrośnie, więc możesz mieć głód i chęć jedzenia więcej. Twoje ciało potrzebuje więcej składników odżywczych, aby nakarmić Ciebie i Twoje dziecko. Twoja macica powiększy się, a worek owodniowy zostanie wypełniony płynem owodniowym. Płyn owodniowy chroni Twoje dziecko przed uderzeniami i upadkami.

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby pokochać swój wizerunek ciała w czasie ciąży: Ćwiczenia podczas ciąży mogą pomóc Ci poczuć się sprawną, silną i seksowną. Według American College of Obstetricians and Gynecologists kobiety w ciąży są zachęcane do wykonywania co najmniej 30 minut dziennie przez całą ciążę, chyba że lekarz zaleci inaczej.

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek programu ćwiczeń ZAWSZE skonsultuj się z lekarzem. Aby uzyskać więcej informacji na temat ćwiczeń w czasie ciąży, zapoznaj się z sekcją Odżywianie i ćwiczenia. Zobacz więcej na stronie https://www.kuratorium.wroclaw.pl/ars-czyli-jak-dbac-o-milosc/

Rozpieszczaj się:

Podaruj sobie masaż ciała lub metamorfozę. Idź na zakupy, weź ciepłą kąpiel z bąbelkami lub idź na spacer na zewnątrz. Skoncentruj się na zajęciach, które sprawią, że poczujesz się zdrowo i wykorzystaj jak najlepiej te cudowne 9 miesięcy!

Miej dobrą sieć wsparcia: Dobrym pomysłem jest otaczanie się pozytywnymi ludźmi. W czasie ciąży możesz być bardziej podatna na negatywne mówienie do siebie, co może mieć na ciebie negatywny wpływ. Jeśli czujesz, że nie otrzymujesz wsparcia, którego potrzebujesz, podziel się tym z otoczeniem.

Sarah Ann Noel nie planowała zajść w ciążę w wieku 26 lat. I nie sądziła, że ​​poczuje się tak okropnie. Ona i jej mąż byli podekscytowani i szczęśliwi z powodu nieoczekiwanych wiadomości, ale Noel zmagała się z myślami, że ciąża pozbawiła ją beztroskiej połowy dwudziestki. Dodatkowo, gdy jej ciało zaczęło się zmieniać, Noel czuła się nieatrakcyjna, niezdrowa i całkowicie poza kontrolą. A swoimi emocjami zarządzała jedzeniem.

Dobre samopoczucie w swoim ciężarnym ciele

Jestem emocjonalnym zjadaczem i prawie zjadałem swoje uczucia, zamawiając frytki do każdego posiłku”, mówi mieszkaniec Denver, który przytył około 60 funtów w ciągu dziewięciu miesięcy. „W pewnym sensie buntowałem się przeciwko temu, co uważałem za zdrowe. Pomyślałem: „Jeśli będę musiała zajść w ciążę, zrobię to na własnych warunkach”.

To stało się błędnym kołem: jadła, ponieważ czuła się przygnębiona, a gdy przybierała na wadze, jej depresja się pogłębiała. Noel rozważał wizytę u terapeuty, ale martwił się, jak zareagują inni ludzie. „Nie chciałem, żeby mniej myśleli o mnie lub o mojej zdolności do bycia matką. I wydawało mi się, że byłam jedyną [kobietą w ciąży], która czuła się w ten sposób”.

Ale Noel nie był sam. Wiele przyszłych mam doświadcza problemów z obrazem swojego ciała w miesiącach poprzedzających (i po) porodzie. „Są podekscytowani, zdenerwowani i przestraszeni zmianami w swoim ciele. Istnieje wiele obaw związanych z tym, czego się spodziewać, a wszystko to jest całkiem normalne” – mówi Jodi Rubin, terapeutka z prywatnej praktyki w Nowym Jorku. „To, jak się czujesz, będzie w dużej mierze zależeć od twojego związku z ciałem”.

Dodaj komentarz