Niezbędna reklama firmy – gadżety oraz ciuchy z logo

W żadnej dziedzinie aktywności gospodarczej nie wolno osiągnąć sukcesu bez promocji. Mówi się, iż reklama jest dźwignią handlu, lecz to tylko połowa prawy. Marketing jest dźwignią każdej działalności gospodarczej. W ostatnim czasie kampanie reklamowe prowadzą nawet tak wielkie oraz ugruntowane na krajowym rynku firmy jak PKN Orlen, PGNiG lub PGE, choć zdołałoby się wydawać, iż ich pozycja jest pewna. Zarządy tych wielkich spółek zdają sobie jednakże sprawę z tego, że w każdej dyscyplinie życia gospodarczego dominuje konkurencja. Postępujący kapitalizm sprawia, że jeden po drugim podupadają monopole. Bez reklamy nie może obyć się nikt, czy jest to właściciel jednoosobowej firmy, czy międzynarodowa korporacja. Nawet najlepszy, najtańszy, najbardziej zaawansowany artykuł nie zostanie sprzedany bez skutecznej promocji.

Teraz nie wystarczy już posiadać tylko wyśmienity pomysł, żeby interes się udał. W jakiejkolwiek branży, od spożywczej po zaawansowane techniki, dominuje silna konkurencja. Ma to swoje walory oraz minusy. Konwencjonalne kształty treści sponsorowanych o jakich często mówi się jako o reklamach typu push czyli popychać. Wskazuje to, iż adresat takowej reklamy ma żaden bądź bardzo nie wielki wpływ na chwilę w którym spotyka się z informacją, jego rola redukuje się do biernej percepcji z reklamą.

Bywa że takowa informacja jest często niedogodna z stanowiska odbiorcy, ponieważ reklamy nierzadko są na bilbordach reklamowych a prowadząc auto kierowcy większą uwagę przywiązują do sytuacji drogowych a niżeli do rysunków bądź treści jakie prezentowane są na takich banerach, następnym modelem są informacje marketingowe zamieszczane w telewizji jako przerywniki w filmach, programach telewizyjnych, szczególnie w momentach kulminacyjnych, często gdy następuje taka przerwa odbiorca instynktownie zmienia stację, żeby przez chwilę wykonać inną czynność a niekoniecznie śledzić reklamy – należałoby zadbać też o koszulki z nadrukiem. Kolejną istotną właściwością tradycyjnej reklamy jest jej ograniczony wgląd do docelowej grupy, o ile treści handlowe występują w specjalistycznej publicystyce, można w zaokrągleniu ocenić, którzy odbiorcy sięgną po dany tytuł, a w wypadku billboardu, odbiorcami takiej informacji często są osoby przygodne, jakie przechodziły bądź przejeżdżały w jej otoczeniu.

Dodaj komentarz