Który olej do silnika wybrać? Analizujemy typy

Olej silnikowy kreuje powłokę oddzielającą ruchome części, które się obok siebie znajdują. W ten sposób ujmuje się bezpośredni kontakt, zużycie oraz tworzenie się ciepła, chroniąc silnik. To naturalnie dzięki godziwego przewodnictwa ciepła olej silnikowy, w momencie styku z gorącą powierzchnią, wchłania część ciepła, aby przemieścić go w inne miejsce, przeważnie do powietrza lub jakiegoś typu odprowadnika.

W silnikach benzynowych, górny pierścień kompresji ma okazję narazić olej silnikowy na gorączki rzędu 160 stopni Celsjusza. W silnikach wysokoprężnych, patetyczny pierścień ma prawo wystawić silnik na temperatury ponad 315 stopni Celsjusza. Oleje silnikowe z wyższymi wskaźnikami lepkości mniej się osłabiają w gigantycznych temperaturach. Należy zawsze zwracać szczególną uwagę na oznaczenie lepkości, które znajduje się na zapakowaniu każdego oleju silnikowego. Segmentacja Society of Automotive Engineers dzieli oleje silnikowe wedle 11 klas lepkości, 6 klas zimowych i 5 klas letnich. Istnieją także oleje całoroczne, jakie muszą jednak spełnić kryteria letnie i zimowe.

Przykrywając części metalowe olejem silnikowym, unika się ich wystawieniem na tlen, co z kolei unika ich utlenieniu tuż przy wielkich temperaturach, broniąc silnik przed korozją. Można dodać także do oleju inhibitory korozji. Sporo olejów silnikowych ma również dodatki w postaci środków czyszczących oraz dyspergujących, aby utrzymać silnik w schludności i zmniejszyć tworzenie ciągle korzystających z oferty naszej firmy związków tłuszczowych – sprawdź warsztat samochodowy pruszków. Tarcie metalowych części tworzy, w sposób nieunikniony, mikroskopijne cząsteczki metalu. Cząsteczki są w stanie przenieść się w oleju, wywołując znacznie większą erozję oraz zużycie ruchomych części. Naturalnie aby przefiltrować te cząsteczki są filtry oleju. Pompa oleju, wyjście lub też pompa zębata napędzana silnikiem pojazdu absorbuje się pompowaniem oleju przez filtr. Istnieją dwa typy filtrów, o pełnym przepływie i rozdwojonym. Dodatki do olejów silnikowych, takie jak przeciwkorozyjne, ujmują korozyjny wpływ oleju na detale ruchome w silniku. Akcesoria przeciwutleniające, mają na celu zahamowanie procesu starzenia się oleju.

Dodaj komentarz